Knihovna : Didaktika Přírodovědných a technických oborů a matematiky

Didaktika Přírodovědných a technických oborů a matematiky

Obsahuje zdojů: 264

dateZdrojKategorieZaměření
1.

Aktuální trendy vzdělávání v oblasti programování a tvorby webových aplikací

KUBRICKÝ, J. 2010. Aktuální trendy vzdělávání v oblasti programování a tvorby webových aplikací. In: Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Sborník příspěvků a anotací mezinárodní vědecké konference [CD-ROM]. Hradec Králové: GAUDEAMUS. ISBN 978-80-7435-014-6

Články VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

2.

Analýza vyučování

KOLÁŘ, Z. – VALIŠOVÁ, A.: Analýza vyučování. Praha, Grada, 2009, 232 s.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

3.

Arnica - časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání

časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

4.

Bad wolf kills lovable rabbits: children´s attitudes toward predator and prey

Pavol Prokop, Milan Kubiatko

PDF ke stažení (1 MB)

Články VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

en | Licence: nezadáno

5.

Becoming a student teacher: core features of the experience

Angi Maldereza, Andrew J. Hobson, Louise Tracey, Kirstin Kerr

PDF ke stažení (202.5 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

6.

Biologie – chemie – zeměpis

Časopis pro výuku přírodovědných předmětů na základních a středních školách

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

7.

Bridging the gender and generation gap by ICT applying a participatory design process

Sandra Buchmüller, Gesche Joost, Nina Bessing, Stephanie Stein

PDF ke stažení (2.2 MB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

8.

Britské listy: Stanislav Štech a Ondřej Šteffl debatují o školství

Britské listy: Stanislav Štech a Ondřej Šteffl debatují o školství, 2012 [online]. Britské listy.

Časopisy

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

9.

Can the Notion of Affordances be of Use in the Design of a Technology Enriched Mathematics Curriculum?

Jill Brown, Gloria Stillman, Sandra Herbert

PDF ke stažení (85.5 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

10.

Center of Didactics of Biology, Institute of Plant Sciences, Karl-Franzens-Universität Graz

Center of Didactics of Biology, Institute of Plant Sciences, Karl-Franzens-Universität Graz, Graz, Rakousko

Odborná pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

11.

Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele

REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. (2012) Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. 2. Vyd., Praha, Portál, 176 s. ISBN 978-80-262-0222-6

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

12.

Connectivism: A learning theory for the digital age

SIEMENS, G., 2004. Connectivism: A learning theory for the digital age [online]. Elearnspace. Dostupné z: http://www.elearnspace.org/Articles/connectivism.htm

Články

(odkaz)

Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

en | Licence: nezadáno

13.

Constructivist learning (environments) and how to avoid another tower of Babel: reply to Renkl

David Gijbels, Sofie M. M. Loyens

PDF ke stažení (101.8 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

14.

Cvičení z didaktiky biologie I.

ŠVECOVÁ, M., ČÍŽKOVÁ, V., RŮŽKOVÁ, I., STOKLASA, J. 2000. Cvičení z didaktiky biologie I. UK Praha.

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

15.

Člověk – učení - automat

KULIČ, V. 1989. Člověk – učení - automat. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 80-200-0447-5

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

16.

Darwin´s Missing Link - A Novel Paradigm for Evolution Education

KEFYN M. CATLEY

PDF ke stažení (216.3 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

17.

Darwin: člověk, jeho veliká cesta a evoluční teorie

Van Wyhe, J. (2018). Darwin: člověk, jeho veliká cesta a evoluční teorie. Praha: Knižní klub.

Publikace VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: freeware/shareware

18.

Defining "Highly Qualified Teachers": What Does "Scientifically-Based Research" Actually Tell Us?

odborný článek

Časopisy

(odkaz)

en | Licence: nezadáno

19.

Department Fachdidaktiken,Didaktik der BiologieFriedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

Department Fachdidaktiken,Didaktik der BiologieFriedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Norinberk, Německo

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

20.

Design and evaluation of a development portfolio: how to improve students´ self-directed learning skills

Wendy Kicken, Saskia Brand-Gruwel, Jeroen van Merriënboer, Wim Slot

PDF ke stažení (354.2 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

21.

Development o logical thinking in science subjects teaching

ČÍŽKOVÁ, V., ČTRNÁCTOVÁ, H. Development o logical thinking in science subjects teaching. Journal of Baltic Science Education, 2003, vol. 2, no. 2, p. 38 – 45.

Časopisy

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

22.

Didaktická transformace pro technické předměty

KROPÁČ, J., KROPÁČOVÁ, J., 2006. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 104 s. ISBN 80-244-1431-7

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

23.

Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání 1.

SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ a Petr NAJVAR (2018) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 463 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44. ISBN 978-80-210-8768-2. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017.

Publikace ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

24.

Didaktické studie

studijní materiály

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

25.

Didaktik der Biologie, Institut für Biologie, Universität Halle

Didaktik der Biologie, Institut für Biologie, Universität Halle, Halle, Německo

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

de | Licence: nezadáno

26.

Didaktik der Biologie, Institut für Biologie, Universität Kassel

Didaktik der Biologie, Institut für Biologie, Universität Kassel, Kassel, Německo

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

de | Licence: nezadáno

27.

Didaktik der Informatik

SCHUBERT, S., SCHWILL, A., 2011. Didaktik der Informatik. Heidelberg, Spektrum Akademischer Verlag, ISBN 3827426537

Články

(odkaz)

de | Licence: nezadáno

28.

Didaktik der Informatik. Grundlagen, Konzepte, Beispiele

HUBWIESER, P., 2007. Didaktik der Informatik. Grundlagen, Konzepte, Beispiele. 3. vyd. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, ISBN 978-3-540-72477-3.

Publikace Veřejnost, VŠ, SŠ

de | Licence: nezadáno

29.

Didaktika biologie

MASLOWSKI, O. 1990. Didaktika biologie. UP Olomouc.

Časopisy Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

30.

Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování

DiBi 2010 [elektronický zdroj]: Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování: sborník příspěvků semináře 25. a 26. března 2010 / [editor Miroslav Papáček]. Jihočeská univerzita, Katedra biologie, 2010

Články

(odkaz)

cz | Licence: nezadáno

31.

Didaktika matematiky a její proměny

Vondrová, N., Tichá, M. 2011. Didaktika matematiky a její proměny. Pedagogická orientace, 21(2), s. 156-170. ISSN 1211-4669

Články

(odkaz)

Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

32.

Didaktika pro vysokoškolské učitele

PODLAHOVÁ, L. a kol.: Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha, Grada, 2012, 160 s.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

33.

Didaktika pro vysokoškolské učitele

PODLAHOVÁ, L., a kol., 2012. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada. 160 s. ISBN 978-80-247-4217-5

Publikace

cz | Licence: nezadáno

34.

Didaktika sekundární školy.

KALHOUS, Z., OBST, O. 2003. Didaktika sekundární školy. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-0599-7.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

35.

Didaktika strojírenských a elektrotechnických předmětů

KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M., 2002. Didaktika strojírenských a elektrotechnických předmětů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 155 s. ISBN 80-244-0561-X

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

36.

Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly

KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M., 2004. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc, Univerzita Palackého, 223 s. ISBN 80-244-0848-1

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

37.

Didaktika technických předmětů

KROPÁČ, J. a kol. 2004. Didaktika technických předmětů. Olomouc: UP. ISBN 80-244-0848-1

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

38.

Difficult learning tasks in biology curriculum

VRÁNOVÁ, O. Difficult learning tasks in biology curriculum. The New Educational review, 2012, vol. 30, no. 4, p. 30 – 44.

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

39.

Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování

HEJNÝ, M., KUŘINA, F., 2001. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 192 s. ISBN 80-7178-581-4.

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

40.

Does Teacher Certification Matter? Evaluating the Evidence.

Darling-Hammond, L., Berry, B., Thoreson, A.: Does Teacher Certification Matter? Evaluating the Evidence. EDUCATIONAL EVALUATION AND POLICY ANALYSIS March 20, 2001 vol. 23 no. 1 57-77 Abstract: The authors respond to Dan Goldhaber and Dominic Brewer’s article in the Summer 2000 issue of Educational Evaluation and Policy Analysis that claimed from an analysis of NELS teacher and student data that teacher certification has little bearing on student achievement. Goldhaber and Brewer found strong and consistent evidence that, as compared with students whose teachers are uncertified, students achieve at higher levels in mathematics when they have teachers who hold standard certification in mathematics. (The same was true to a somewhat lesser extent in science.) However, they emphasized their finding that, "Contrary to conventional wisdom, mathematics and science [students] who have teachers with emergency credentials do no worse than students whose teachers have standard teaching cr

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

41.

Dovednost – základní pojem didaktiky technických předmětů

KROPÁČ, J., 2002. Dovednost – základní pojem didaktiky technických předmětů. e – Pedagogium (online), 2002, č. 2. Dostupné na www: http://epedagog.upol.cz./eped2.2002/index.htm ISSN 1213-7499. Tištěná forma ISSN 1213-7758

Články

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

42.

Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie.

ŘEZNÍČKOVÁ, D., CÍDLOVÁ, H., ČÍŽKOVÁ, V., ČTRNÁCTOVÁ, H., ČUDOVÁ, R., HANUS, M., KUBIATKO, M., MARADA, M., MATĚJČEK, T., TRNOVÁ, E., 2013. Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie. Praha: Nakladatelství P3K, 288 s. ISBN 978 -80 -87343 -24

Publikace ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

43.

Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky.

Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. (eds.) 2004. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 244 s. ISBN 80-7290-189-3 (2. sv.)

Publikace

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

44.

e-Pedagogium

odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice, s ohledem na pedagogiku, speciální pedagogiku, pedagogickou psychologii a didaktiky oborů

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

45.

EduTech portal

Webová stránka EduTech Portal je určená pro učitele předmětu Technika (Technická výchova) v praxi. Webová stránka nabízí různé informace z oblasti technického vzdelávání na základních školách.

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

sk | Licence: nezadáno

46.

Efektivita a optimalizace přípravy učitelů

SANDANUSOVÁ, A.: Efektivita a optimalizace přípravy učitelů. Praha, ČZU – Institut vzdělávání a poradenství, 2008, 170 s.

Publikace

cz | Licence: nezadáno

47.

Efektivní učení ve škole

DVOŘÁK, D. (překlad): Efektivní učení ve škole. Praha, Portál, 2005, 142 s.

Publikace

cz | Licence: nezadáno

48.

Effects of national policies on teachers´ sense of professionalism: findings from an empirical study in Portugal and in England

Christopher Day, Maria Assunc Flores, Isabel Viana

PDF ke stažení (176.8 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

49.

Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století

HORKÁ, H. 2005. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 80-210-3750-4

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

50.

ENTERTAINMENT TECHNOLOGY AND HUMAN BEHAVIOUR: LITERATURE STUDY

Matthias Rauterberg

PDF ke stažení (261 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

51.

Envigogika

studijní materiály

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

52.

Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ

ŠEBEŠOVÁ, P., ŠIMONOVÁ, P. (2013) Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ. 1. Vyd., Praha, Portál, 224 s. ISBN 978-80-262-0503-6

Publikace ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

53.

Environmentální výchova z pohledu učitelů

ČINČERA, J. (2016) Environmentální výchova z pohledu učitelů. 1. vyd., Brno, MU, 207 s. ISBN 978-80-210-8439-1

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

54.

Evolution and the textbook structure of biology.

MOODY, D.E. Evolution and the textbook structure of biology. Science Education, 1996, vol. 80, n. 4, p. 395-418

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

55.

Exemplifikační úlohy a jejich využití ve vzdělávacích programech

KROPÁČ, J., 2003 Exemplifikační úlohy a jejich využití ve vzdělávacích programech. e-Pedagogium (on-line), 2003, roč. 3, č. 4. Dostupné na www: <http://epedagog.upol.cz/eped4.2003/clanek01.pdf>. ISSN 1213-7499. Tištěná forma ISSN 1213-7758

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

56.

Factors affecting the impact of teacher education programmes on teacher preparedness: implications for accreditation policy

Lawrence Ingvarson, Adrian Beavis, Elizabeth Kleinhenz

PDF ke stažení (280.2 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

57.

Fireflies As a Catalyst For Science Education

LYNN FRIERSON FAUST

PDF ke stažení (368 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

58.

Germantown Friends School; Upper School

Germantown Friends School; Upper School, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vysokoškolská pracoviště, Odborná pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

59.

Gifted in Biology Education - Results of Research at Secondary Schols

ŠVECOVÁ, M., PÁNEK, L., HORYCHOVÁ, I. Gifted in Biology Education - Results of Research at Secondary Schols. In. Katarzyna Potyrala (eds.): Science, Society, Didactics, University of Krakov, 2013, s.228 – 239. ISBN 978-83-7271-808-2 Abstrakt: Odborníci v oblasti vzdělávání, ale i celé vzdělávací instituce se stále více zabývají problematikou nadaných a talentovaných dětí. Instituce, jako jsou vysoké školy, Akademie věd České republiky a regionální výzkumné ústavy spatřují v nadaných dětech potenciální členy svých výzkumných týmů. Jaká je situace, pokud jde o vyhledávání a diagnostiku těchto žáků ve školní praxi? Výsledky z rozhovorů s učiteli ukazují, že povědomí učitelů o diagnostice a specifičnost práce s talentovanými žáky není uspokojivá. Výzkum provedený na českých středních školách přispěl k monitoringu této problematiky ve školní praxi.

Články

en | Licence: nezadáno

60.

Handbook of Research on Didactic Strategies and Technologies for Education Incorporating Advancements

PUMILIA-GNARINI, P. M., 2013. Handbook of Research on Didactic Strategies and Technologies for Education Incorporating Advancements. Hershey, Pa: Information Science Reference,

Publikace

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

61.

High School Biology Teachers´ Knowledge Structure, Acceptance & Teaching of Evolution

Michael L. Rutledge, Melissa A. Mitchell

PDF ke stažení (166.7 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

62.

Hodnocení učebnic

MAŇÁK, J., KNECHT, P. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

63.

HOW DO TEACHERS USE INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN BIOLOGY TEACHING?

MILAN KUBIATKO

PDF ke stažení (121.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

64.

HOW DO TEACHERS USE INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN BIOLOGY TEACHING?

MILAN KUBIATKO

PDF ke stažení (121.4 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

65.

How Teacher Education Matters

Darling-Hammond, L.: Journal of Teacher Education May 2000 vol. 51 no.3, 166-173 Abstract: Despite longstanding criticisms of teacher education, the weight of substantial evidence indicates that teachers who have had more preparation for teaching are more confident and successful with students than those who have had little or none. Recent evidence also indicates that reforms of teacher education creating more tightly integrated programs with extended clinical preparation interwoven with coursework on learning and teaching produce teachers who are both more effective and more likely to enter and stay in teaching. An important contribution of teacher education is its development of teachers’abilities to examine teaching from the perspective of learners who bring diverse experiences and frames of reference to the classroom.

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

66.

Hry pro rozvoj emocí a komunikace. Koncepce a model tvořivě-humanistické výchovy

ZELINOVÁ, M. 2011. Hry pro rozvoj emocí a komunikace. Koncepce a model tvořivě-humanistické výchovy. 2. vyd., Praha, Portál, 144 s. ISBN 978-80-262-0036-9

Publikace ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

67.

Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Prevence problémů s agresivitou, pasivitou a závislostí

ŠIMANOVSKÝ, Z., ŠIMANOVSKÁ, B. 2014. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Prevence problémů s agresivitou, pasivitou a závislostí. 3. vyd., Praha, Portál, 160 s. ISBN 978-80-262-0766-5

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

68.

ICT and pedagogy

Margaret Cox, Mary Webb, Chris Abbott, Barry Blakeley, Tony Beauchamp, Valerie Rhodes

PDF ke stažení (582.3 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

69.

In an ICT-based teacher-education context: why was our group "the magic group"?

Ingrid Helleve

PDF ke stažení (196.7 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

70.

Increasing the effectiveness of ecological education through interactive tasks

ČÍŽKOVÁ, V., ČTRNÁCTOVÁ, H., NEČESANÁ, T. Increasing the effectiveness of ecological education through interactive tasks. Journal of Baltic Science Education, 2009, vol. 8, no. 2, p. 38 – 45.

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

71.

Institut für Biologie und ihre Didaktik, Universität zu Köln

Institut für Biologie und ihre Didaktik, Universität zu Köln, Kolín, Německo

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

72.

Institut für Didaktik der Biologie,Fakultät für Biologie und Vorklinische Medizin, Universität Regensburg

Institut für Didaktik der Biologie,Fakultät für Biologie und Vorklinische Medizin, Universität Regensburg, Regensburg, Německo

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

73.

Interaktivní tabule ve výuce

Jiří Dostál

PDF ke stažení (312.8 kB)

Články Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

74.

Internet vo výučbe a štýly učenia.

BURGEROVÁ, J., 2001. Internet vo výučbe a štýly učenia. Prešov: Tlačiareň Kušnír. ISBN 80-968-630-3-7

Články

sk | Licence: nezadáno

75.

Interpreting Evolutionary Diagrams: When Topology and Process Conflict

Kefyn M. Catley, Laura R. Novick, Courtney K. Shade

PDF ke stažení (463.7 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

76.

Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů

KORTHAGEN, F. a kol. 2011. Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 293 s. ISBN 978-80-731-5221-5

Publikace Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

77.

Journal of Teacher Education

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

78.

Journal of Technology and Information Education

časopis pro vzdělávání v technické a informační výchově ISSN 1803-537X (print) ISSN 1803-6805 (on-line)

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

79.

Journal of Technology Education

Journal of Technology Education poskytuje fórum pro vědeckou diskuzi o tématech týkajících se technologie a informačního vzdělávání. Články jsou zaměřeny na technologie pedagogického výzkumu, filozofie a teorie, vycházejí zde knižní recenze, úvodníky, hostující články, komplexní přehledy literatury, a reakce na dříve publikované články.

Časopisy

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

80.

Ke struktuře obsahu učiva technických předmětů v základním vzdělávání – generalizace

KROPÁČ, J. st., KROPÁČ, J. ml. a PLISCHKE, J., 2009. Ke struktuře obsahu učiva technických předmětů v základním vzdělávání – generalizace. Dostupné na WWW: http://www.jtie.upol.cz/ Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, ročník 1, číslo 3, s. 17 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line)

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

81.

Klíčové dovednosti učitele

KYRIACOU, Ch. 1991. Klíčové dovednosti učitele. Portál, Praha.

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

82.

Klíčové kompetence

HAUSENBLAS, Ondřej, 2005. Modelové rozpracování klíčových kompetencí [online]. Metodický portál: Články

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

83.

Klíčové kompetence a jejich rozvíjení

BELZ, H., SIEGRIST, M., 2001. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál. ISBN 80-7178-479-6

Publikace

cz | Licence: nezadáno

84.

Kompetence základního vzdělávání

CASTILLO, F., 2008. Las Competencias Que Los Profesores De Educación Básica Movilizan ens u Desempeno Profesional Docente: PhD Thesis. Madrid: Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Educación. ISBN 978-84-692-0122-0.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

85.

Kompetence žáka a postup didaktické transformace

KROPÁČ, J., PLISCHKE, J., 2007. Kompetence žáka a postup didaktické transformace. In: Technické vzdelávanie v procese zmien. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, s. 79-84. ISBN 978-80-8083-530-9

Popis souboru (57.3 kB)

Články SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

86.

Kompetenzzentrum für Didaktik der Biologie, Universität Wien

Kompetenzzentrum für Didaktik der Biologie, Universität Wien, Wein, Rakousko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

87.

Konektivismus – teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí

BRDIČKA, Bořivoj, 2008a. Konektivismus – teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí [online]. Učitelský spomocník. [cit. 2012-11-14]

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

88.

Konstrukce poznatků žáky v matematice (na příkladu Pythagorovy věty)

ULRYCHOVÁ, M. 2011. Konstrukce poznatků žáky v matematice (na příkladu Pythagorovy věty). Disertační práce. Praha, Univerzita Karlova, 222 s.

Publikace

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

89.

Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzděláván

NEZVALOVÁ, D. a kol., 2006. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: UP. ISBN 80-244-124-0.

Publikace

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

90.

Kvalita současných učebnic přírodopisu z různých pohledů

HRABÍ, L., VRÁNOVÁ, O., MÜLLEROVÁ, M. Kvalita současných učebnic přírodopisu z různých pohledů. e – Pedagogium, 2010, roč. 10, č. 4, s. 9 – 18

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

91.

Learning through boundary-crossing: further education lecturers learning in both the university and workplace

Ian Finlay

PDF ke stažení (202.5 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

92.

Learning To Think Spatially: GIS as a Support System in the K–12 Curriculum

Committee on the Support for Thinking Spatially. 2006. Learning To Think Spatially: GIS as a Support System in the K–12 Curriculum. Washington, D.C.: The National Academies Press

Publikace VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

93.

LEPŠÍ VRABEC V HRSTI AKO HOLUB NA STRECHE (ALEBO ORNITOLÓGIA OČAMI GYMNAZISTOV). POSTOJE ŠTUDENTOV GYMNÁZIÍ K VTÁKOM

Milan Kubiatko, Pavol Prokop, Jana Fančovičová, Zuzana Haláková

PDF ke stažení (188.5 kB)

Články SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

sk | Licence: nezadáno

94.

Linear Versus Branching Depictions of Evolutionary History: Implications for Diagram Design

Laura R. Novick, Courtney K. Shade, Kefyn M. Catley

PDF ke stažení (381.3 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

95.

Making a Difference in Educational Quality Through Teacher Education

Carolyn M. Evertson, Willis D. Halley, Marilyn Zlotnik: Making a Difference in Educational Quality Through Teacher Education. Journal of Teacher Education May 1985 vol. 36 no. 3 2-12 Abstract: Is teacher education beneficial and worthwhile? What standards are being established for admitting students to teacher education programs? What is the relationship of these standards to teacher effectiveness? These questions and others implicit in the debate regard ing the efficacy of teacher preparation programs are discussed by Evertson, Hawley and Zlotnik. The authors review the extensive body of research surround ing preparation programs, make propo sals for strengthening teacher prepara tion, and offer words of caution to those endorsing many of the popular proposals for teacher education reform, including advocates of alternative credentialing.

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

96.

Mapping Our World: GIS lessons for Educators

Lyn Malone, Anita M. Palmer, Christine L. Voigt (2002) Mapping Our World: GIS lessons for Educators. Esri. 535 s.

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

en | Licence: nezadáno

97.

Media4u Magazine

Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání: http://www.media4u.cz/ ISSN 1214-9184

Časopisy

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

98.

Media4u Magazine 2/2011

PDF ke stažení (1.6 MB)

Časopisy SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

99.

Měkké dovednosti - kompetence - sítě

DUISMANN, G., MESCHENMOSER, H. 2005. Fachliche Grundlagen - Kompetenzen - Vernetzen.. Unterricht – Arbeit + Technik, roč. 28, č. 7, s. 22-44. ISSN 1438-8987.

Články Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

100.

Metacognition in chemical education: question posing in the case-based computerized learning environment

Zvia Kaberman, Yehudit Judy Dori

PDF ke stažení (579.2 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

101.

Metodika výuky biologie na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe – náměty pro začínajícího učitele

KUBICOVÁ, S.: Metodika výuky biologie na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe – náměty pro začínajícího učitele. Ostrava, Ostravská univerzita, 2009, 64 s.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

102.

Metody pedagogického výzkumu

CHRÁSKA, M.: Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007, 272 s.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

103.

Metody pedagogického výzkumu

CHRÁSKA, M. 2007. Metody pedagogického výzkumu. Praha. Grada. ISBN 978-80-247-1369-4

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

104.

Metody projektování učebních úloh

NIKL, J. Metody projektování učebních úloh. H. Králové: Gaudeamus, 1997.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

105.

Mezinárodní společnost pro technologie ve vzdělávání: Sítě pro učitele

International Society for Technology in Education: Nets for teachers, 2008 [online]. International Society for Technology in Education

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

106.

Moderní vyučování

PETTY, G. 1996. Moderní vyučování. Portál, Praha

Publikace VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

107.

Moderní vyučování

PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál, 2008, 380 s.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

108.

Motivace v e-learningu

EGER, L. 2005. Motivace v e-learningu. In: E-learning forum [online]

Články

(odkaz)

cz | Licence: nezadáno

109.

Motivačně-stimulační funkce výukových www stránek

KUBRICKÝ, J., NEUMANN, K. 2009. Motivačně-stimulační funkce výukových www stránek. Časopis pro technickou a informační výchovu, roč. 1, č. 2, s. 77 - 80. ISSN 1803-537X

Články Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

110.

Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů.

JANÍK, T. a kol., 2009. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-176-8

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

111.

Možnosti zvýšení efektivnosti výuky elektrotechnických předmětů na střední škole při užití učebních úloh

HAVELKA, M. 2007. Možnosti zvýšení efektivnosti výuky elektrotechnických předmětů na střední škole při užití učebních úloh: disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta

Ostatní VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

112.

Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky – trend soudobého vzdělávání

DOSTÁL, J. 2009. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky – trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu, roč. 1, č. 2, s. 18-23. ISSN 1803-537X

Články

cz | Licence: nezadáno

113.

Music, play and Darwin´s children: Pedagogical reflections of and on the ontogeny/phylogeny relationship

Nicholas Bannan

PDF ke stažení (1 MB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

114.

Nárys didaktiky

MAŇÁK, J., 1993. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 80-210-0210-7

Publikace Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

115.

Netradiční materiály ve výuce přírodopisu.

HRABÍ, L., VRÁNOVÁ, O. 2008. Netradiční materiály ve výuce přírodopisu. Učitelské listy, 2007/2008, roč. 15, č. 3, s. 12.

Články Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

116.

Netradiční metody ve výuce biologie

Dufková, E.: Netradiční Metody ve výuce biologie. Praha, Generation Europe, 2011, 101 s.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

117.

Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace

JANKO, T., 2012. Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace. Brno: Masarykova univerzita, 148 S. ISBN 978-80-210-6135-4

Publikace

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

118.

Norwegian University of Science and Technology , Faculty of Social Science and Technology Management, Department of Education

Norwegian University of Science and Technology , Faculty of Social Science and Technology Management, Department of Education, Trondheim, Norsko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

119.

Nové směry v biologických oborech a jejich speciálních didaktikách

ŠVECOVÁ, M.: Nové směry v biologických oborech a jejich speciálních didaktikách I. Praha, UK, 2005, 193 s.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

120.

Nové technologické standardy ISTE pro učitele

BRDIČKA, B., 2008 Nové technologické standardy ISTE pro učitele [online]. Učitelský spomocník.

Články

(odkaz)

cz | Licence: nezadáno

121.

Nové trendy v didaktické přípravě učitelů

SANDANUSOVÁ, A.: Nové trendy v didaktické přípravě učitelů. Brno, Tribun EU, 2009, 116 s.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: freeware/shareware

122.

Obecná didaktika

SKALKOVÁ, J., 2007: Obecná didaktika. 2. rozš. a přepr. vydání. Praha, Grada, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7

Publikace VŠ, Veřejnost, SŠ, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

123.

Obecná pedagogika

GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D., URBANOVKÁ, E., 2002. Obecná pedagogika I. 2. vyd. Olomouc: HANEX. ISBN 80-85783-20-7

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

124.

Obecná pedagogika

GRECMANOVÁ, H. a kol., 2002. Obecná pedagogika II. 2. vyd. Olomouc: HANEX, 2002. ISBN 80-85783-24-X.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

125.

Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence.

DLOUHÁ, Jana, 2009. Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence. Envigogika, roč. 4, č. 1, [online] ISSN 1802-3061

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

126.

Oborová didaktika biologie a geologie I. Vybraná témata pro DSP učitelů VVP

PAVELKOVÁ, J.: Oborová didaktika biologie a geologie I. Vybraná témata pro DSP učitelů VVP. Praha, UK, 2002, 55 s.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

127.

Oborová didaktika biologie: vybraná témata pro učitele všeobecněvzdělávacích předmětů

PAVELKOVÁ, J.: Oborová didaktika biologie: vybraná témata pro učitele všeobecněvzdělávacích předmětů. Praha, UK, 2007, 128 s.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

128.

Oborové didaktiky (text pro účastníky korespondenčního studia)

KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., HAJDA, V., 1998. Oborové didaktiky (text pro účastníky korespondenčního studia). 2. přepracované vydání. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 153 s.

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

129.

Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy

STUCHLÍKOVÁ, I. et al., 2015. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 465 s. ISBN 978-80-210-7769-0

Publikace

(odkaz)

VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

130.

Odborné kompetence

BADER, R., MÜLLER, M., 2002. Leitziel der Berufsbildu Handlungskompetenz. Die berufsbildende Schule, roč. 54, č. 6, s. 176 – 182. ISSN 0431-6673

Publikace

de | Licence: nezadáno

131.

Odlišnosti a analogie mezi pedagogikou a technickými vědami z hlediska oborové didaktiky technických předmětů

KROPÁČ, J., 2002. Odlišnosti a analogie mezi pedagogikou a technickými vědami z hlediska oborové didaktiky technických předmětů. e – Pedagogium (online), 2002, č. 2. Dostupné na www: http://epedagog.upol.cz./eped2.2002/index.htm ISSN 1213-7499. Tištěná forma ISSN 1213-7758

Články

(odkaz)

VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

132.

Online Global Geography Modules Enhance Undergraduate Learning

SOLEM, M., GERSMEHL, P. 2005. Online Global Geography Modules Enhance Undergraduate Learning. AAG Newsletter 40(8):11

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

133.

Online Učebnice didaktiky technické výchovy

Kožuchová, M. a kol. (2011) Elektronická učebnica didaktika technickej výchovy. [online]. Bratislava, Univerzita Komenského. Dostupné na http://ki.ku.sk/cms/utv/ ISBN 978-80-223-3031-2

Ostatní

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

sk | Licence: nezadáno

134.

onstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání.

NEZVALOVÁ, D. a kol., 2006. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc, UP. ISBN 80-244-124-0

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

135.

Orbis Scholár

studijní texty

Články, Zdroje dat

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

136.

Osobní a sociální dovednosti

DUISMANN, G. 2005. Selbst – und Sozialkompetenzen – auch eine Aufgabe für die Arbeitslehre. Unterricht – Arbeit + Technik, roč. 27, č. 7, s. 66. ISSN 1438-8987

Články Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

137.

Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích

FILOVÁ, H. – HAVEL, J. (eds).: Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích: sborník z mezinárodního pracovního semináře na PdF MU Brno. 2006, 156 s.

Články

cz | Licence: freeware/shareware

138.

Otázky v dialogu učitele a žáka technických předmětů

KROPÁČ, J., PLISCHKE, J., 2008. Otázky v dialogu učitele a žáka technických předmětů. In: Technika - Informatyka – Edukacja: Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej: Tom IX. Rzeszow: Universytet Rzeszowski, s. 210-215. ISBN 978-83-7586-006-1

Text ke stažení (73.2 kB)

Články Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

139.

Paidagogos

časopis pro pedagogiku v souvislostech

Časopisy

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

140.

Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?

JANÍK, T. akol., 2007. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-139-3

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

141.

Pedagogická encyklopedie

PRŮCHA, J. (ed.) (2009) Pedagogická encyklopedie. 1. vyd., Praha, Portál, 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2

Publikace VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

142.

Pedagogická orientace

studijní a informační materiály

Články, Zdroje dat

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

143.

Pedagogika

studijní a informařní materiály

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

144.

Pěstitelství na ZŠ I. Didaktika výuky

CHMELOVÁ, Š.: Pěstitelství na ZŠ I. Didaktika výuky. České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2010, 113 s.

Publikace

cz | Licence: nezadáno

145.

Podpora aktivního myšlení a samostatné učení žáků

GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. 2000. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX. ISBN 80-85783-28-2

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

146.

Pojetí výuky o bezpečnosti práce ve všeobecném technickém vzdělávání

KROPÁČ, J., 1998. Pojetí výuky o bezpečnosti práce ve všeobecném technickém vzdělávání. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 76 s. ISBN 80-7067-909-3

Publikace ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

147.

Porozumění obsahu ve výuce technických a odborných předmětů

PLISCHKE, J., KROPÁČ, J., 2007. Porozumění obsahu ve výuce technických a odborných předmětů. e-Pedagogium (on-line), 2007, roč. 7, č. 4. Dostupné na WWW: http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/e-ped_IV-2007.pdf ISSN 1213-7499. Tištěná forma 1213-7758

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

148.

Postupy zjednodušení obsahu učiva technických předmětů

KROPÁČ, J., KROPÁČOVÁ, J., 2006. Postupy zjednodušení obsahu učiva technických předmětů. In: Technika - Informatyka – Edukacja: Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej: Tom 5. Rzeszow : Universytet Rzeszowski, s. 42–46. ISBN 83-88845-69-1

Popis souboru (58.9 kB)

Články Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

149.

Používanie IKT vo vyučovaní biológie

Milan Kubiatko, Zuzana Haláková

PDF ke stažení (151.9 kB)

Články Veřejnost, VŠ

sk | Licence: nezadáno

150.

Pracownia Dydaktyki Biologii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski

Pracownia Dydaktyki Biologii, Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski, Katowice, Polsko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

pl | Licence: nezadáno

151.

Pracownia Dydaktyki, Biologii Wydział Biologii, Uniwersytet Warszawski

Pracownia Dydaktyki, Biologii Wydział Biologii, Uniwersytet Warszawski, Varšava, Polsko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

pl | Licence: nezadáno

152.

Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ

CHYTRÝ, V., PEŠOUT, O., ŘÍČAN, J. 2014. Preference metakognitivních strategií na pozadí úkolových situací v matematice u žáků druhého stupně ZŠ. Ústí na Labem : Univerzita J. E. Purkyně, 211 s. ISBN 978-80-7414-796-8.

Publikace Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

153.

Premeny školy v digitálním veku

KALAŠ, I., 2013. Premeny školy v digitálním veku. Bratislava: SPN, ISBN 978-80-10-02409-4

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

154.

Preparing High-Quality Teachers: Views From the Classroom

Reichwein Zientek, L: Preparing High-Quality Teachers: Views From the Classroom. Am Educ Res J December 2007 vol. 44 no. 4 959-1001 Abstract: Every child has the right to a highly qualified teacher, yet as a nation we are reluctant to empirically investigate how teacher preparation programs are succeeding. Results from the present study suggested that (a) traditionally certified (TC) teachers felt better prepared than non–traditionally certified (NTC) teachers on communicating, planning, and using instructional strategies; (b) NTC teachers’ positive mentoring and prior classroom experiences in conjunction with the overall less positive mentoring experiences of TC teachers may have minimized differences; (c) novice teachers did not feel prepared on items related to multicultural curriculum or assessing student learning; and (d) prior classroom experiences, first year support, and program components were important, but instruction on teaching standards was of particular importance fo

Časopisy

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

155.

Profesní rozvoj učitelů přírodovědných předmětů

JIMOYIANNIS, A. 2010. Designing and implementing an integrated technological pedagogical science knowledge framework for science teachers professional development. Computers & Education, roč. 55, č. 3, s. 1259-1269. ISSN: 0360-1315

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

156.

Proměna kurikula technické výchovy v České a Slovenské republice po roce 1989

SERAFÍN, Čestmír. Proměna kurikula technické výchovy v České a Slovenské republice po roce 1989. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-4981-4.

Publikace VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

157.

Přehled didaktiky biologie

PAVLASOVÁ, L. (2014)  Přehled didaktiky biologie. Praha, UK, 2014, 58 s. ISBN 978-80-7290-643-7

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

158.

Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction

ČERNOCHOVÁ, M. 2003. Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction. Praha: AISIS. ISBN 80-239-0938-X

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

159.

Příprava učitelů v kontextu evropského vzdělávání

SANDANUSOVÁ, A. – MATĚJOVIČOVÁ, B. – DYTRTOVÁ, R. (eds.): Příprava učitelů v kontextu evropského vzdělávání. Praha, ČZU – Institut vzdělávání a poradenství, 2008, 181 s.

Články

cz | Licence: nezadáno

160.

Psychodidaktika

ŠKODA, J. – DOULÍK, P.: Psychodidaktika. Praha, Grada, 2011, 208 s.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

161.

Psychologický slovník

HARTL, P., HARTLOVÁ, H. 2000. Psychologický slovník. Praha: Portál. ISBN 80-7178-303-X.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

162.

Psychologie pro učitele

ČÁP, J., MAREŠ, J. 2007. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

163.

Psychologie řízeného učení

KULIČ, V. 1992. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia. ISBN 80-200-0447-5

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

164.

publikace prof. Riedla, Technická univerzita Mnichov

odborné články na osobní stránce prof. Riedla z Technické unoverzity v Mnichově

Články

(odkaz)

VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

de | Licence: nezadáno

165.

publikace prof. Scheltena, Technická univerzita Mnichov

Na této stránce sou publikovány články prof. Scheltena z Technické univerzity v Mnichově, který se zabývá problematikou technické a informační výchovy

Články

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

166.

PUPILS´ MISCONCEPTIONS ABOUT MAMMALS

Milan Kubiatko, Pavol Prokop

PDF ke stažení (328.7 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

167.

Reading Phylogenetic Trees: The Effects of Tree Orientation and Text Processing on Comprehension

Laura R. Novick, Andrew T. Stull, Kefyn M. Catley

PDF ke stažení (170.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

168.

Reasoning About Evolution´s Grand Patterns: College Students´ Understanding of the Tree of Life

Laura R. Novick, Kefyn M. Catley

PDF ke stažení (1.4 MB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

169.

Reflexe nad základními aspekty konstruktivistického pojetí výuky v přírodovědných předmětech

DOULÍK, P., ŠKODA, J. 2003. Reflexe nad základními aspekty konstruktivistického pojetí výuky v přírodovědných předmětech. Pedagogická revue, roč. 55, č. 5, s. 470-482. ISSN 1335-1982

Články Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

170.

Research of Computer Game Addiction among the 18-Year-Old Students of General Upper Secondary Schools in the Czech Republic.

CHRÁSKA, M., BASLER, J. Research of Computer Game Addiction among the 18-Year-Old Students of General Upper Secondary Schools in the Czech Republic. In ICERI2016 Proceedings. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2016, s. 69-78. ISBN 978-84-617-5895-1. ISSN 2340-1095.

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

171.

Role internetu ve vzdělávání

BRDIČKA, B., 2003. Role internetu ve vzdělávání. Praha: UK. ISBN 80-239-0106-0

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

172.

Role učitele obecně technických předmětů při vytváření žákova obrazu techniky

KROPÁČ, J., 2004. Role učitele obecně technických předmětů při vytváření žákova obrazu techniky. In: Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, s. 213-217. ISBN 80-8083-040-1

Popis souboru (52.7 kB)

Články SŠ, Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

173.

Řešení problémové učební úlohy a klíčové kompetence žáka

CHUPÁČ, M. Řešení problémové učební úlohy a klíčové kompetence žáka. Technológia vzdelávania, 2009, vol. 17, no. 3, p. 2-5.

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

174.

SCIED (Scientia in Education)

studijní materiály

Články, Zdroje dat

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

175.

SECONDARY SCHOOL STUDENTS´ INTEREST IN PHYSICS, CHEMISTRY AND MATHEMATICS

Miroslav Dopita

PDF ke stažení (1 MB)

Články Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

en | Licence: nezadáno

176.

Seeing the Wood for the Trees: An Analysis of Evolutionary Diagrams in Biology Textbooks

KEFYN M. CATLEY, LAURA R. NOVICK

PDF ke stažení (1 MB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

177.

Self-awareness and self-presentation pupil in connection with its decision making career

KROPÁČ, J., ZUBATÁ, A., PLISCHKE, J., 2011. Self-awareness and self-presentation pupil in connection with its decision making career. Olomouc - EU, Univerzita Palackého. Dostupné na WWW: http://www.jtie.upol.cz/ Journal of Technology and Information Education 3(1):42-48. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line).

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

178.

Sense of place in environmental education

Kudryavtsev, A., Stedman, R. C., & Krasny, M. E. (2012). Sense of place in environmental education. Environmental education research, 18(2), 229-250.

Články

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, VŠ

en | Licence: freeware/shareware

179.

Sheffield Hallam University, Department of Teacher Education

Sheffield Hallam University, Department of Teacher Education, Sheffield, Velká Británie

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

180.

Slide presentations as speech suppressors: When and why learners miss oral information

Christof Wecker

PDF ke stažení (499 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

181.

Slovak high school students’ attitudes to ICT using in biology lesson

KUBIATKO, M. – HALAKOVA, Z. Slovak high school students’ attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in Human Behavior, 2009, 25(3), 743–748.

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

182.

Slovak high school students’ attitudes to ICT using in biology lesson

Milan Kubiatko, Zuzana Haláková

PDF ke stažení (166.9 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

183.

Slovakian Pupils´ Knowledge of, and Attitudes toward, Birds

Pavol Prokop, Milan Kubiatko, Jana Fančovičová

PDF ke stažení (157.5 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

184.

Slovakian Students´ Knowledge of and Attitudes toward Biotechnology

Pavol Prokopa, Andrea Le[scaron] kováb, Milan Kubiatkoc and Carla Diran

PDF ke stažení (154.7 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

185.

Snakes and Eels and Dogs! Oh, My! Evaluating High School Students´ Tree-Thinking Skills: An Entry Point to Understanding Evolution

Kefyn M. Catley, Brenda C. Phillips, Laura R. Novick

PDF ke stažení (421.8 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

186.

Social studies teachers´ views of learner-centered instruction

Kaya Yilmaz

PDF ke stažení (218 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

187.

Soudobé teorie vzdělávání

BERTRAND, Y., 1998. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 248 s. ISBN 80-7178-216-5

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

188.

Souvislosti vytváření kompetencí v technickém a v odborném vzdělávání

KROPÁČ, J., KROPÁČOVÁ, J. 2007. Souvislosti vytváření kompetencí v technickém a v odborném vzdělávání. In: XXV. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu: sborník abstraktů a elektronických verzí recenzovaných příspěvků na CD-ROMU [CD-ROM]. Brno: UO. ISBN 978-80-7231-228-3

Články ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

189.

Speciální otázky oborových didaktik a příprava učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů

SANDANUSOVÁ, A. – MATĚJOVIČOVÁ, B. – DYTRTOVÁ, R. (eds.): Speciální otázky oborových didaktik a příprava učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů. Praha, ČZU – Institut vzdělávání a poradenství, 2007, 197 s.

Publikace

cz | Licence: nezadáno

190.

Společná reflexe, cesta ke zdokonalování kompetencí učitele

TICHÁ, M., HOSPEŠOVÁ, A. 2005. Spolecná reflexe, cesta ke zdokonalování kompetencí učitele. Dostupné na http://www.p-mat.sk/pytagoras/zbornik2005/060_TichaHospesova_Reflexe.pdf

Články

(odkaz)

VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

191.

Student teachers´ perception of their role and responsibilities as Catholic educators

Roisín Coll

PDF ke stažení (179.1 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

192.

Students´ and mathematics teachers´ perceptions of teacher enthusiasm and instruction

Mareike Kunter, Yi-Miau Tsai, Uta Klusmann, Martin Brunner, Stefan Krauss, Jürgen Baumert

PDF ke stažení (301.7 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

193.

Studia paedagogica

studijní texty

Zdroje dat, Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

194.

SÚ BUDÚCI UČITELIA PRÍRODOVEDNÝCH PREDMETOV TVORIVÍ?

Zuzana Haláková, Milan Kubiatko

PDF ke stažení (254.6 kB)

Články Veřejnost, VŠ

sk | Licence: nezadáno

195.

Školní didaktika

KALHOUS, Z. – OBST, O.: Školní didaktika. Praha, Portál, 2009, 447 s.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

196.

Talking About Rates Conceptually, Part I: A Teacher´s Struggle

Patrick W. Thompson, Alba G. Thompson

PDF ke stažení (409.3 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

197.

Teacher learning about online learning: experiences of a situated approach

Diane Slaouti

PDF ke stažení (364.2 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

198.

Teaching About Teaching Science: Aims, Strategies, and Backgrounds of Science Teacher Educators

Berry1, A., Van Driel, J. H.: Teaching About Teaching Science: Aims, Strategies, and Backgrounds of Science Teacher Educators. Journal of Teacher Education March/April 2013 vol. 64 no. 2 117-128 Abstract: Despite pressing concerns about the need to prepare high-quality teachers and the central role of teacher educators (TEs) in this process, little is known about how TEs teach about teaching specific subject matter, and how they develop their expertise. This empirical study focuses on the specific expertise that science TEs bring into teacher education. Individual interviews and story lines were conducted with 12 experienced science TEs from four different teacher education institutions in Australia and the Netherlands, to gain insight into their aims for teaching about science teaching, and how their expertise has developed on the basis of their professional background and experiences. The findings of this exploratory study reveal similarities among the concerns of these TEs and yet c

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

199.

Teaching Geography

GERSMEHL, P. 2005. Teaching Geography. New York: The Guilford Press

Publikace VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

200.

Teaching Tree Thinking to College Students: It´s Not as Easy as You Think

Brenda C. Phillips, Laura R. Novick, Kefyn M. Catley, Daniel J. Funk

PDF ke stažení (236.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

201.

Teaching Tree-Thinking to Undergraduate Biology Students

Richard P. Meisel

PDF ke stažení (153.9 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

202.

Techniques Evaluation – Comlexity Condition in Technical Subjects Teaching

KROPÁČ, J. st., KROPÁČ, J. ml., PLISCHKE, J., 2010. Techniques Evaluation – Comlexity Condition in Technical Subjects Teaching. Olomouc - EU, Univerzita Palackého. Dostupné na WWW: http://www.jtie.upol.cz/ Journal of Technology and Information Education 2(1):24 - 28 ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line)

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

203.

Technologie, inovace a změny ve vzdělávání

KOZMA, R. B. 2003. Technology, innovation and educational change. Eugene (OR): International Society for Educational Technology. ISBN 1-56484-230-4

Publikace VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

204.

Technology Mentor Fellowship Program: A Technology Integration Professional Development Model for Classroom Teachers

Jon J. Denton, Trina J. Davis, Ben L. Smith, R. Arlen Strader, Francis E. Clark, Li Wang

PDF ke stažení (203.1 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

205.

Témata z didaktiky biologie.

HRABÍ, L., VRÁNOVÁ, O. 2009. Témata z didaktiky biologie. Skriptum. Olomouc, UP.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

206.

Teorie a metodika ekologické výchovy.

HORKÁ, H., 1996. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno, PAIDO. 75 s. ISBN 80-85931-33-8

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

207.

Teorie a metodika ekologické výchovy.

HORKÁ, H., 1996. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno, PAIDO. 75 s. ISBN 80-85931-33-8

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

208.

Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie.

ŠVECOVÁ, M., 2001. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie. UK Praha.

Publikace ZŠ, Veřejnost, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

209.

Teorie etapového utváření rozumový činností

KROPÁČ, J., HODIS, V., KROPÁČOVÁ, J., 2002. Teorie etapového utváření rozumových činností a možnosti jejího využití. e-Pedagogium (on-line), 2002, roč. 2, č. 4. Dostupné na www: <http://epedagog.upol.cz/eped4.2002/clanek09.htm>. ISSN 1213-7499. Tištěná forma ISSN 1213-7758

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

210.

Teorie, tvorba a hodnocení učebnic. Praha

PRŮCHA, J. Teorie, tvorba a hodnocení učebnic. Praha: ÚÚVPP, 1989.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

211.

Textbook: Research and Writting

MIKK, J. Textbook: Research and Writting. Frankfurt a. M.: Peter Lang, 2000.

Publikace VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

212.

The appreciation and realisation of research-based teacher education: Finnish students´experiences of teacher education

Riitta Jyrhämä, Heikki Kynäslahti, Leena Krokfors, Reijo Byman, Katriina Maaranen, Auli Toom, Pertti Kansanen

PDF ke stažení (252.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

213.

The design of Cloudworks: applying social networking practice to foster the exchange of learning and teaching ideas and designs

Gráinne Conole, Juliette Culver

PDF ke stažení (582.7 kB)

Články Veřejnost, VŠ

cz | Licence: freeware/shareware

214.

The Impact of ICT on Schools: Classroom Design and Curriculum Delivery

Gillian M. Eadie

PDF ke stažení (132.9 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

215.

The nature and process of science and applications to geography education: a US perspective

GILETTEA, B. 2015. The nature and process of science and applications to geography education: a US perspective. International Research in Geographical and Environmental Education. Vol. 24, Issue 1, S. 6-12

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

216.

The professional report in initial teacher training in France

Guy Lapostolle, Laurence Maurel, Nicole Verney-Carron

PDF ke stažení (242.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

217.

The text difficulty in some czech natural science textbooks

HRABÍ, L. The text difficulty in some czech natural science textbooks. The New Educational review, 2012, vol vol. 22, no. 4, p. 143-149.

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

218.

Towards the re-articulation of the work of teacher educators in Higher Education institutions in England

Jean Murray

PDF ke stažení (185.6 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

219.

Trends in Education

Trendy ve vzdělávání: informační technologie a technické vzdělávání ISSN 1805-8949

Časopisy

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

220.

Tvorba a ověření nástrojů kvantitativní diagnostiky prekonceptů a možnosti jejího vyhodnocení

DOULÍK, P., ŠKODA, J. 2003. Tvorba a ověření nástrojů kvantitativní diagnostiky prekonceptů a možnosti jejího vyhodnocení. Pedagogika, roč. 53, č. 2, s. 177-189. ISSN 3330-3815

Články

cz | Licence: nezadáno

221.

Two Generations of Teachers: Differences in Attitudes towards ICT

Silvia Ferrero

PDF ke stažení (32.3 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

222.

Typology of Czech teachers in 2nd stage of elementary schools by their attitudes to and methods of using digital technologies.

CHRÁSKA, M. Typology of Czech teachers in 2nd stage of elementary schools by their attitudes to and methods of using digital technologies. In INTED2016 Proceedings. Madrid : International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2016, s. 2489-2496. ISBN 978-84-608-5617-7.

Články

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

en | Licence: nezadáno

223.

Učební úlohy jako inovativní prvek ve výuce obecné didaktiky a pedagogické praxe

MAZÁČOVÁ, N. Učební úlohy jako inovativní prvek ve výuce obecné didaktiky a pedagogické praxe. In Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido,2004, s. 243-251.

Články Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

224.

Učební úlohy ve výuce

KALHOUS, Z. Učební úlohy ve výuce. In KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

225.

Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu

KNECHT, P., JANÍK, T. a kol. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2008.

Publikace VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

226.

Učíme v projektech

TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. 2009. Učíme v projektech. 1. vyd., Praha, Portál, 176 s. ISBN 978-80-7367-527-1

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

227.

University of Helsinki, Faculty of Behavioral Science, Departement of Teacher Education

University of Helsinki, Faculty of Behavioral Science, Departement of Teacher Education, Helsinki, Finsko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

228.

University of Huddersfield, Department of Education and Community Studie

University of Huddersfield, Department of Education and Community Studie, Huddersfield, Vleká Británie

Vysokoškolská pracoviště VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

229.

University of Hull, Faculty of Education, Department of Education Studies

University of Hull, Faculty of Education, Department of Education Studies, Kingston upon Hill, Velká Británie

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

230.

University of Lincoln, School of Education, College of Social Science

University of Lincoln, School of Education, College of Social Science, Lincoln, Velká Británie

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

231.

University of Ljubljana, Faculty of Education, Department of Biology, Chemistry and Home Economics

University of Ljubljana, Faculty of Education, Department of Biology, Chemistry and Home Economics, Ljubljana, Slovinsko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

232.

University of Minnesota; College of Biological Sciences - Department of Biology Teaching and Learning, Department of Plant Biology

University of Minnesota; College of Biological Sciences - Department of Biology Teaching and Learning, Department of Plant Biology, Saint Paul, Minnesota, USA

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

233.

University of Sussex, School of Life Sciences

University of Sussex, School of Life Sciences, Brighton, Velká Británie

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

234.

Unraveling the influence of domain knowledge during simulation-based inquiry learning

Ard W. Lazonder, Pascal Wilhelm, Emiel van Lieburg

PDF ke stažení (305.6 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

235.

Use of mobile technologies as support tools for geography field trips

MEDZINIA, A., MEISHAR-TALA, H., SNEHA, Y. 2014. Use of mobile technologies as support tools for geography field trips. International Research in Geographical and Environmental Education. Vol. 24, Issue 1, S. 13-23

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

236.

Using affordances and constraints to evaluate the use of information and communications technology in teaching and learning

Steve Kennewell

PDF ke stažení (147.5 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

237.

Úvod do ekologie lesa a lesní pedagogiky

MACHAR, I. et al. 2009. Úvod do ekologie lesa a lesní pedagogiky. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci.

Publikace VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

238.

Vampires Are Still Alive: Slovakian Students´ Attitudes toward Bats

Pavol Prokop, Jana Fančovičová, Milan Kubiatko

PDF ke stažení (215.8 kB)

Články VŠ, Veřejnost

en | Licence: nezadáno

239.

Vplýva učitel´ na postoje žiakov k paleontológii?

Pavol Prokop, Alžbeta Hornáčková, Milan Kubiatko

PDF ke stažení (279.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

sk | Licence: nezadáno

240.

Vybrané kapitoly didaktiky technické a informační výchovy II: - postupy výuky

HAVELKA, M., KROPÁČ, J. Vybrané kapitoly didaktiky technické a informační výchovy II: - postupy výuky [CD]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017 [cit. 2017-09-27]. ISBN 978-80-244-5195-4.

Publikace Veřejnost, ZŠ, VŠ, SŠ

cz | Licence: nezadáno

241.

Výchova v obecně technických předmětech

KROPÁČ, J., CHRÁSKA, M., 2004. Výchova v obecně technických předmětech. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 190 s. ISBN 80-244-0897-X

Publikace VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

242.

Vyučovací styly učitelů

FENSTERMACHER, D. G., SOLTIS, F. J. 2007. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-471-7

Články Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

243.

Vyučovací styly učitelů

FENSTERMACHER, G. D., SOLTIS, J. F.(2008) Vyučovací styly učitelů. 1. vyd., Praha, Portál, 128 s. ISBN 978-80-7367-471-7

Publikace ZŠ, VŠ, SŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

244.

Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně

HEJNÝ, M. 2014. Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Praha: UK v Praze, 229 s. ISBN 978-80-7290-776-2.

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

245.

Výuka, učení a nové technologie

HARTLEY, J. 2007. Teaching, learning and new technology. British Journal of Education Technology, roč. 38, č. 1, s. 42. ISSN 0007-1013

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

246.

Výuková situace: Štafle aneb učíme žáky řešit úlohy v matematice

VONDROVÁ, N. Výuková situace: Štafle aneb učíme žáky řešit úlohy v matematice. Dostupné na http://www.ped.muni.cz/komensky/index.php/didactica-viva/27-vyukova-situace-stafle-aneb-ucime-zaky-resit-ulohy-v-matematice

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

247.

Využívajú sa v dostatočnej miere IKT na gymnáziach?

Milan Kubiatko

PDF ke stažení (191.8 kB)

Články Veřejnost, VŠ

sk | Licence: nezadáno

248.

Využívání médií jako didaktického prostředku v procesu školního vyučování

SKALKOVÁ, J., 2002. Využívání médií jako didaktického prostředku v procesu školního vyučování. Pedagogika, roč. 52, č. 4, s. 455-462 ISSN 2336-2189

Články

(odkaz)

SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

249.

VYUŽÍVANIE IKT VO VOĽNOM ČASE BUDÚCICH UČITEĽOV PRÍRODOVEDNÝCH PREDMETOV

Zuzana HALÁKOVÁ, Milan KUBIATKO

PDF ke stažení (263.6 kB)

Články VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

sk | Licence: nezadáno

250.

Význam hodnocení a výběru vývojově přiměřeného softwaru pro děti předškolního věku veku

KOŽUCHOVÁ, M., VIŠŇOVSKÁ, M. 2009. Význam hodnotenia a výberu vývinovo primeraného softwéru pre deti predškolského veku. Časopis pro technickou a informační výchovu, roč. 1, č. 3, s. 7-10. ISSN 1803-537X

Články VŠ, Veřejnost

sk | Licence: nezadáno

251.

Význam odborného vzdélávání a kompetencí

JUNG, E. 2005. Die Bedeutung des berufspädagogischen Kompetenzmodells für die aktuelle Kompetenzdiskussion und Gestaltung von Curricula zur arbeitsorientierten Bildung. Unterricht – Arbeit +Technik, roč. 26, č. 7, s. 53-56. ISSN 1438-8987

Články Veřejnost, VŠ

de | Licence: nezadáno

252.

Vzdělávání: základy, didaktika, ověřování

JUNG, E. 2010. Kompetenzerwerb: Grundlagen, Didaktik, Überprüfbarkeit. Oldenbourg: Wissensch.Vlg. ISBN 978-34-86590-73-9

Publikace SŠ, ZŠ, VŠ

de | Licence: nezadáno

253.

Waste and Waste Processing as a Content of Training for Technical Subject Teachers

KROPÁČ, J. st., KROPÁČ, J. ml., 2009. Waste and Waste Processing as a Content of Training for Technical Subject Teachers. JTIE - Journal of Technology and Information Education. Dostupné na WWW: http://www.jtie.upol.cz/ Volume 1; Issue 1; Page 111-114. ISSN 1803-537X (print), ISSN 1803-6805 (on-line)

Články

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

254.

Why constructivists should not talk about constructivist learning environments: a commentary on Loyens and Gijbels (2008)

Alexander Renkl

PDF ke stažení (97.4 kB)

Články Veřejnost, VŠ

en | Licence: nezadáno

255.

Why Do Cocks Crow? Children´s Concepts About Birds

Pavol Prokop, Milan Kubiatko, Jana Fančovičová

PDF ke stažení (207.4 kB)

Články Veřejnost, SŠ, VŠ, ZŠ

en | Licence: nezadáno

256.

Wydział Biologii Pracownia Dydaktyki Biologii, Uniwersytet Gdański

Wydział Biologii Pracownia Dydaktyki Biologii, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, Polsko

Vysokoškolská pracoviště

(odkaz)

Veřejnost, VŠ

pl | Licence: nezadáno

257.

Základní kompetence

COREDOR, A. L., 2009. La Competencias básicas, [online] Dostupné z http://www.slideshare.net/arturoef/las-competencias-bsicas-1332833

Články

(odkaz)

VŠ, Veřejnost

cz | Licence: nezadáno

258.

Základní zákonitosti techniky - pravidla technického myšlení

KROPÁČ, J., JANU, M., 2005. Základní zákonitosti techniky - pravidla technického myšlení. In: XVIII. DIDMATTECH 2005. Prešov, Prešovská univerzita, s. 94-97. ISBN 80-8068-424-3

Text ke stažení (51.2 kB)

Články SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

259.

Základy empirického výzkumu pedagogických jevů

PELIKÁN, J. (2011) Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2. vyd., Praha, Karolinum, 270 s. ISBN 978-80-246-1916-3

Publikace SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

260.

Zjednodušení obsahu učiva na příkladu výuky o odpadech

KROPÁČ, J. st., KROPÁČ, J. ml., 2009. Zjednodušení obsahu učiva na příkladu výuky o odpadech. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, s. 247-252. ISBN 978-80-8083-878-2

Text ke stažení (816.1 kB)

Články SŠ, Veřejnost, ZŠ, VŠ

cz | Licence: nezadáno

261.

Zkušenosti žáka a výuka technických předmětů v současnosti

KROPÁČ, J., PLISCHKE, J., 2010. Zkušenosti žáka a výuka technických předmětů v současnosti. Edukacja Technika - Informatyka: Wybrane problemy problemy edukacji technicznej i zawodowej, czesc 1, roč. 1, s. 60-65. ISSN 2080-9069

Text ke stažení (58.9 kB)

Články VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

262.

Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání

JANÍK, T. 2005. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido. ISBN 80-7315-080-8

Publikace Veřejnost, VŠ

cz | Licence: nezadáno

263.

Způsob dialogu učitele a žáka a jeho vliv na technické myšlení

KROPÁČ, J., PLISCHKE, J., 2008. Způsob dialogu učitele a žáka a jeho vliv na technické myšlení. In: Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, s. 157-161. ISBN 978-80-8083-721-1

Text ke stažení (68.6 kB)

Články VŠ, SŠ, Veřejnost, ZŠ

cz | Licence: nezadáno

Číslo projektu: CZ.1.07/2.3.00/20166
Termín řešení: 1.9.2012 – 31.8.2015

CETPO © 2019

Poskytovatelé podpory